nayao.blogg.se

- livet i det lilla svarta funkishuset.

Brittsommar

Kategori: Allmänt

För visst kallas det så när vädret är så här fantastiskt vid den här tiden på året?!

Idag har jag gått loss i bland mina sommarblommor som trots sol och värme börjar checka ut en efter en.
Kanske är det de kalla nätterna som gör att blommorna vissnar snabbare och bladen gulnar och torkar eller så är det helt enkelt dags.

En full skottkärra med blomskelett och en full med jord fick tacka för sig.
Egentligen borde jag kastat fler men det tar emot att städa bort sommaren så jag tog bara de allra värsta kadaverna.

Jag fick gruppera om lite eftersom många fick åka till komposten och här på trappen ställde jag de där tappra som ännu tycker det är sommar. Dom kämpar lite mer än de andra, det tackar vi för :) jag gillart!






I vilket fall, sommarblomster i krukorna eller ej så kan man faktiskt sitta ute länge till och de mina vänner är ren o skär lyx!




I morgon fortsätter vi röja i någon annan del av våra ägor. Vi är ju inte lediga så ofta ihop så vi får passa på nu i helgen :)
Kram på er ♡

Kommentarer


Kommentera inlägget här: