nayao.blogg.se

- livet i det lilla svarta funkishuset.

Loppislycka på Östhjälpen

Kategori: Allmänt

Loppisbehovet har trappats upp, senast jag fyndade var nog på skroten i kinna i augusti och det är ju för dåligt men jag har väl helt enkelt varit upptagen med annat antar jag. Så idag kom jag äntligen iväg på en liten tur till östhjälpen i jonsered och fynden som följde med hem är jag mer än nöjd över :)
Först ut en kristallskål med metalldetaljer som blir perfekt till julgodiset som vankas! Den kommer i från Flygsfors glasbruk signerad "Berndt"! Nostalgiköpet idag blev denna pepparkaksburk som påminner mig om jularna när jag var liten. Så mer speciell för mig än för andra antar jag :) Ett par söta små kinaskålar.. Sist men ABSOLUT inte minst. Mitt 4e fynd.Mannen som jobbade kom i från varuintaget och skulle just skylta med den på hyllan. Men jag högg den innan prislappen ens hunnit på. Hade jag inte varit där precis då hade jag knappast sett röken av den. Sådana här godingar försvinner snabbt.Happy day!Dagens bästa fynd i min värld kommer här: Jo man kan väl milt sagt säga att jag är väldans nöjd med min fantastiska babuschka. Någon som vet vad det står? Är det på ryska? Ameena gillade dem såklart hon med :) Visst är de fina?!10 delar och alla är i fantastiskt bra skick, love it! 
Nu inser jag att jag nog talade lite osanning där uppe..jag har ju fyndat en jäkla massa ljusstakar mellan skroten i augusti och idag!
Heja mig :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: