nayao.blogg.se

- livet i det lilla svarta funkishuset.

Den 15 åriga flickan.

Kategori: Allmänt

Jag blir som de flesta andra jäkligt provocerad av att våldtäktsmän släpps fria.
Många har varit den där 15åriga flickan i liknande situation, kanske känner du henne och vi har flera runt omkring oss som tyvärr kommer att bli den där 15 åriga flickan som får betala med sitt liv och kropp till sådana här svin som killarna i Tensta.
Mörkertalet är enormt, de flesta våldtäkter anmäls inte. Varför kan man undra?Jag tror den största anledningen till att man är tyst är samhället och dess dömande blick som tydligt säger.
-du.får.skylla.dig.själv.
Eller ännu värre, ifrågasättandet när modet att berätta kommit.
- fast blev du verkligen våldtagen?
Att det inte får vara så här är vi allra flesta rörande överens om. Men det räcker inte att bara vara överens i det här fallet. Vi måste tydligt berätta vad vi tycker. Vi måste våga prata om övergrepp i vardagen för att göra det lättare för de utsatta att berätta och inte skuldbelägga sig själva.
I de flesta texter står de att de hade sex eller samlag med henne och jag kan inte helt hålla med om den beskrivningen även om jag såklart förstår precis vad de som skriver menar. Jag tycker det förskönar, inte händelsen i sig men beskrivningen av det fruktansvärda hon och många andra fått gå igenom.
DE VÅLDTOG HENNE EN EFTER EN.
Det är en jäkla skillnad i mina ögon. Samlag och sex har du i samtycke, våldtäkt är emot någons vilja och helt övervidrigt. Det borde därför också beskrivas på enbart ett sätt, som våldtäkt.
Jag hoppas att ni alla redan skrivit på protestlistan, om inte så gör det.
För flickan, för din egen, för våra barns och för Sveriges skull så snälla skriv på.
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8062

Kommentarer


Kommentera inlägget här: