nayao.blogg.se

- livet i det lilla svarta funkishuset.

Varför så lite kärlek och så mycket hat?

Kategori: Allmänt

 
Jag fick ett flygblad i min tidning på posten idag och den ger mig så mycket känslor. Inga bra.
Arg och ledsen allra mest, hur kan det vara så här?
Det borde vara förbjudet.
Förresten är det inte det?
 
Vart är Sverige på väg när man får sånt här på posten?
 
De finns på våra arbetsplatser, i din mataffär och det fostrar in barn i samma trångsynta värld.
De barnen går på samma förskola som ditt och undrar stilla varför säger mamma att jag inte skall leka med ****, han/hon är ju jättesnäll.
Det måste vara svårt för barnen att få en chans att få tänka själva. Detta gör ondast för mig, barnen är vår framtid. De måste lära sig samspel inte hat. Vi lever som vi lär och vi lär som vi lever, både på gott och ont.
I detta fallet på ont, ur mitt perspektiv.
 
Det osar tidigt nittiotal trots att bombarjackorna, kängorna och de kala huvuderna inte syns just nu på våra gator. Tanken att de skulle komma tillbaka skrämmer mig. Jag förstår inte varför vi backar när vi så enkelt borde gå framåt.
 
Detta läggs alltså i brevlådor i ett område där jag tror ungefär 0% av hela familjer är just etniska svenskar..för allvarligt talat hur många familjer är det egentligen som är det? Get over it!
 
Själv ÄR jag svensk men förmodligen inte enligt deras bok , vilken den nu är (suck).
 
I flygbladet står det om svenskar (såklart!), att vi snart inte kommer finnas mer.
OH NO!! Intressant, hur tänker de då?
Att vi ska dö plötsligt, platt fall..som furor, allihopa.
För antingen så finns man ju eller så finns man inte.
 
Men jag finns och jag tänker med hjälp av min existens säga att jag tycker detta är fel och så sorgligt.
 
Varför så mycket hat och så lite kärlek?
 
Shape up mitt älskade Sverige, bättre kan ni ♡

Kommentarer


Kommentera inlägget här: