nayao.blogg.se

- livet i det lilla svarta funkishuset.

Grönt är skönt!

Kategori: Allmänt

Idag gjorde vi något som är en av Ameenas favoritsaker att göra, åka buss.
Hon - "vill sitta kälv" och sen berättar hon ivrigt om allt hon ser genom fönstret. 
 
 
När vi var framme ville hon inte hoppa av utan åka mera. Men marknaden i landvetter väntade och jag hoppades på mycket perenner till trädgården men det blev bara två i dubbel uppsättning och resten till inomhus.
Jag har verkligen längtat efter att få köpa inomhus blommor då det ekat tomt här efter jag skickade alla mina orkidéer åt skogen. Blev så jäkla trött på de där äckliga vita djuren som är så svåra att bli av med så jag sa bye bye till dem.
 
Detta fick följa med hem idag..
 
Efter marknaden åkte vi med mamma hem på lunch och  mysigt häng.
Dom har en fantastisk trädgård och det är den som är min största inspirationskälla för trädgårdsfix. Tillsammans med trädgårdsgurun själv förstås, mamma.
 
 Nu tog jag inga bilder från trädgården idag då det regnat mycket och allt hänger tungt men när de rest sig igen ska jag dit och fota så får ni se!
 
Här på deras veranda satt vi och luncha..
 
 
 
Med mig hem fick jag dessa godingar som snitt.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: