nayao.blogg.se

- livet i det lilla svarta funkishuset.

Psykomorsan

Kategori: Allmänt

Jag brukar inte vara så petig. Ameena får mer än gärna bada i lera och skita ner sig precis som barn ska men när ungen glatt kommer tuggandes på ( i mina ögon) ett stycke halv dö fågel handlar jag i panik.
Plötsligt står jag där och spolar och tvättar det lilla söta ansiktet för fulla muggar med vattenslangen som om ebola bitit sig fast. 
Då slår det mig att det jag håller på med kanske ger värre sviter än äckelfågeln som egentligen "bara" var en fjäder dock en jäääkligt stor sådan. 
 
Jag slutar såklart och vi går in och tvättar oss vanligt med tvål och vatten,  så där som vanliga familjer gör. Ni vet dom utan mammor som sprutar ner sina barn med vattenslangen även när de inte busar utan är högst allvarsamma. Vi borstar tänderna. .behöver jag nämna att det var extra länge just ikväll.
Vi pratar om att man får inte inte inte äta fåglar. Mini förstår inte problemet, hon var ju helnöjd med sitt pippifynd. Men hon nickar för hon förstår att nu, nu menar morsan allvar.
 
Nu är skatten pussad godnatt och hon ligger här i mitt knä i soffan och sover gott. Hon är så fin där hon sover man vill liksom inte lägga bort henne utan bara sitta kvar med henne i min famn.
 
Du är det bästa vi har, vi älskar dig mer än du någonsin kommer att förstå.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: